onsdag 19 oktober 2016

Färgerna har mognat :)

 Nu har vi varit på en liten minisemester :) Vi åkte med Tysklandsfärjan till Kiel från Göteborg (mån-ons) och det var så mysigt att bara vara :) Hemma igen ser jag hur otroligt mycket färgerna har mognat sedan jag tog ett annat foto för ca en vecka sedan. Man ser inte sådant förrän man är borta några dagar :)
Snart har alla löven fallit dock och den "färglösa" tiden infinner sig ;) Det gäller att passa på att njuta :) Alven lyfts snart in i stallet för sin vintersömn :) och det gör även det mesta av vårt pynt i trädgården, men det går lite pö om pö så ännu en tid kan jag glädja mig åt det.  För en stund sedan hämtade jag mina "plåtbitar" så i morgon ska jag plantera resten av mina lökar och pioner :)

4 kommentarer:

  1. Fina bilder. Tänk att jag inte tycker att den där avlövade tiden är färglös. Jag tycker nog mer att den ändrar bara tonen. Att trädens grenar och stammar tecknar sig tydligt mot en grå himmel har sin grafiska tjusning. Men, maken håller inte med mig utan är väääldigt trött på mitt tjat om dur fint det är en gråmulen senhöstdag...;-(
    Snart vänder det - ju äldre jag blir desto snarare vänder det numera.
    Ha det fint! /Anja

    SvaraRadera
  2. Vackert och färgstarkt och så njutbart! Men jag håller gärna med Anja om att de grå dagarna har fina toner och jag gillar det grafiska också. Särskilt gillar jag förändringarna under året och hösten är ju den årstid som verkligen kan visa sig på olika sätt. Ja vintern också förstås, ibland vit, ibland grön, ibland grå.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det en otrolig höst med finare färger än på länge!
    Låter mysigt med en tysklandstripp bara så där! med hund och höns är det inte så lätt att ta minisemester - men de tillför andra värden som jag inte vill vara utan!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Några dagar kan göra stor skillnad både för en själv oc för trädgården.
    Vi närmar oss den livlösa tiden snabbt.
    /Anette

    SvaraRadera