onsdag 15 mars 2017

Besök i Åmål!

 I går fick vi den här underbara buketten av Åmåls Trädgårdsförening där vi var inbjudna för att hålla ett föredrag :) Vi höll till i biblioteket och det blev en mycket trevlig kväll.
Från ett av fönstren i biblioteket tog jag ett foto över Åmålsån som rinner genom staden, den här "laxtrappan" gjordes  för ett tiotal år sedan tillsammans men några stycken till. Det var vackert att se vattnet strömma och virvla över de stora stenarna som bildade trappan, vädret var ju inte speciellt trevligt med snålblåst och duggregn men det måste vara otroligt vackert där på sommaren med parken och dessa laxtrappor som brusar och den gamla vackra bebyggelsen på torget :)
Idag blåser det fortfarande rejält men solen skiner från en ljuvligt blå himmel :) Tandläkarbesöket är avklarat för den här gången och livet leker :) Är  ju löjligt rädd för tandläkaren så det är såå skönt att jag nu kan njuta av alla kommande "evenemang" som ligger framför mig/oss :)
Ha en fortsatt fin och förhoppningsvis solig vecka!

2 kommentarer:

  1. Tjusig bukett. Laxtrappa har jag nog inte sett. Alltid lika skönt att klaratvav tandläkarbesöket.
    Ha fortsatt bra i solen.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Ni är flitigt anlitade föredragshållare. Själv har jag inte haft förmånen att få lyssna på er.
    Tänk att så många har den där tandläkarskräcken - så även jag. Jag förstår precis hur härligt det känns att du har fått den biten avklarad .-)!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera